Ofte stillede spørgsmål

Vi hjælper dig gerne med dine spørgsmål. Måske kan du være heldig nok til at finde svaret i vores ofte stillede spørgsmål nedenfor.

Generelt

På denne side finder du ofte stillede spørgsmål og svar. Hvis du har brug for flere svar, er du velkommen til at kontakte os!

Betalingen for dine varer foregår ved, at klikke på Indkøbskurven. Nu vises indholdet af din indkøbskurv. Før du kan fortsætte betaling skal du acceptere GPwineshops handelsbetingelser.

EU har lavet nye sikkerhedskrav til nethandel. Dette betyder, at når du skal betale, kan du blive mødt af at skulle bruge enten:

  • NemIDs nøgleapp eller nøgleviser (papkort kan ikke længere anvendes til at godkende kortbetalinger på nettet).
    eller
  • SMS-kode, du får tilsendt af Nets, når du skal godkende dine betalinger med kort

Når bestillingen er gennemført modtager du en e-mail med ordrebekræftelse. For alle betalingsformer gælder, at alle informationer sendes krypteret. Og GPwineshop modtager ingen informationer om din konto, kortoplysninger eller lignende. GPwineshop modtager udelukkende besked om at bestillingen er betalt.

 

Fragten foregår normalt med Postnord, UPS eller GLS. GPwineship sender en e-mail med besked om, at varen er afsendt og hvornår du kan forvente at modtage den. 

Med mindre andet er oplyst, bliver varer normalvis leveret inden for 2-4 arbejdsdage efter betaling er registreret. Levering gælder kun inden for Danmark og Sverige. Hvis GPwineshop ikke kan overholde at ekspedere din bestilling indenfor de 2-4 arbejdsdage modtager du besked om dette pr. e-mail.

 

Fortrydelse og reklamation
Du har 14 dages fortrydelsesret, og hvis du fortryder et køb returnerer du blot varen til GPwineshops lager på adressen: københavn Ø i original emballage, ubrugt og ubeskadiget. Herefter refunderer vi din betaling for varen. Refundering af betalingen sker normalt indenfor 3 dage efter vi har modtaget varen som beskrevet ovenfor. Ved returnering indenfor fortrydelsesretten betaler du selv forsendelsesomkostninger.

Hvis ikke andet er oplyst har du 2 års reklamationsret på varer købt hos GPwineshop, ifølge købeloven. Dog vil en reklamation ikke blive imødekommet, hvis der er tegn på forkert håndtering, opbevaring eller vinen er blevet “for gammel”. Ved reklamation indenfor reklamationsperioden eller i tilfælde af at en vare undtagelsesvis er defekt eller mangelfuld ved modtagelse bedes du straks kontakte os på e-mail:info@grothpersson.com eller telefon: +45 24643414
Ved fremsendelse af varen med reklamation /defekt/mangel skal du vedlægge kopi af faktura samt kort beskrivelse af fejl/mangel + evt. foto.

Fejlbehæftede flasker / “skæve flasker”
Det kan ske, at en flaske er defekt i form af “dårlig smag” eller defekt prop. Du skal sætte proppen i flasken – om muligt og under alle omstændigheder gemme både prop og flaske. Herpå skal der inden for rimelig tid reklameres skriftligt via mail – medsend gerne vedhæftet foto/ billede af flaske og evt. prop og beskriv fejlen/manglen.

Herpå vil GPwineshop tage stilling til om flasken “fysisk” skal være GPwineshop i hænde eller reklamationen kan imødekommes uden at se flasken. Det er kunden der skal sørge for, at varen, som der reklameres over – tilgår GPwineshop. Når GPwineshop har modtaget varen vil der indenfor 2-4 arbejdsdage blive givet besked pr- e-mail om hvorvidt varen bliver erstattet med ny vare eller om købsbeløbet refunderes. GPwineshops mål er at tilfredsstille alle vores kunder og deres behov, så vores kunder får den bedst mulige service.

Personlige oplysninger
Personlige oplysninger i forbindelse med købet videregives på ingen måde til tredjepart. Alle oplysninger du har afgivet opbevares forsvarligt i elektronisk format, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere. I forbindelse med den elektroniske betaling lagres ingen konto eller kreditkort oplysninger. Al data-kommunikation i forbindelse med den elektroniske betaling sker via PBS betalingsserver. Denne data-kommunikation sker med størst mulige sikkerhed via en krybteret SSL-forbindelse efter forskrifter fra PBS.

Øvrige oplysninger som navn, adresse, telefon nr. og e-mail er nødvendige for at sende varen og kommunikere elektronisk med dig. Disse oplysninger gemmes som minimum i garantiperioden. Ligeledes sker der en registrering af den IP-adresse hvorfra bestillingen er gennemført. Denne registrering anvendes kun i tilfælde af falske bestillinger. Falske bestillinger eller forsøg på samme politianmeldes.

Sikkerhed ved online betaling
Når man betaler med sit kreditkort via internettet, kan man takket være dansk lovgivning vide sig sikker når man betaler via internettet. Der ligger nemlig et regelsæt til grund for elektroniske betalingsløsninger, som har til formål at opretholde størst mulige sikkerhed mod misbrug. Hvis du derfor opdager en betaling som er trukket fra din konto og du ikke kender til denne betaling, er det kortudstederens (pengeinstitut, finansieringsselskab o.lign.) pligt at tilbageføre beløbet til din konto. Kortudstederen må så bagefter kræve penge tilbage fra den butik, som har trukket beløbet.

Du kan læse mere om onlinekøb, betaling og sikkerhed på følgende sider:

PBS: www.betaling.dk
Forbrugerrådet: www.fbr.dk
Forbrugerrådet: www.forbrugersikkerhed.dk
Forbrugerstyrelsen: www.fs.dk
Forbrugerstyrelsens karakterbog: www.net-tjek.dk
Forbrugerinformation: www.fi.dk

Vinsmagning/events

Book din vinsmagning med Groth & Persson i Danmark eller Sverige. En vinsmagning varer typisk to timer, og der bliver smagt på mellem 6 og 8 vine. I kan være mellem 20 og 100 personer, og efter nærmer aftale kan arrangementet afholdes gratis i samarbejde med en af ​​vores leverandører. Interesseret? Tilmeld dig derefter vores nyhedsbrev eller send os en e-mail.

Du tilmelder dig via e-mail, en gratis vinsmagning kræver at du er tilmeldt vores nyhedsbrev.

Prisen varierer alt efter behov, nogle vinsmagninger er gratis

Groth og Persson arrangere årligt masser af vinsmagninger både for erfarne entusiaster og for dem, der tager de første skridt hen mod vinens verden. Formålet med disse smagninger er at dele med vores kunder, vores store passion for vin, kultur og historie. Hvert år ændrer vi lidt i programmet for at sikre kunderne en løbende fornyelse, der tillader enhver nysgerrig sjæl at lærer noget nyt. Vi går ind for et koncept, hvor en smagning skal være tilgængelig for alle. Vore smagninger er altid rettet mod enkelhed for at undgå unødvendigt bureaukrati, som er typisk er en gammel forestilling om vinens verden.

Scroll til toppen

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.